Jaką funkcję pełni wsparcie sprzedaży?

Bielamowicz   5 kwietnia 2017   Możliwość komentowania Jaką funkcję pełni wsparcie sprzedaży? została wyłączona

W dawniejszych słusznie minionych latach, dziś nazywanych odległym
PRL-em centralnym silnikiem rozwoju gospodarczego była produkcja, produkcja i jeszcze raz produkcja. Zróżnicowane, liczne koncepty roczne, pięcioletnie oraz paruletnie oznaczały takie czy inne wielkości wydobycia, wyprodukowania lub wyhodowania. Produkcja oraz jej rozmiary były bardzo ważne, były przywilejem, były niemalże świętością. Nie zdawano sobie sprawy z tego jak bardzo istotną rolę w rozwijaniu się przemysłowym Rzeczypospolitej, może odgrywać sprzedaż i handel. Dzisiaj już wiadomo, iż prościej będzie cokolwiek wyprodukować aniżeli sprzedawać. Dlatego bardzo kluczową funkcję w współczesnym handlu może mieć tzw. wsparcie sprzedaży. Jak to trzeba pojmować? Które działania, jakie warunki mają silny wpływ na wartość sprzedaży? Wsparcie sprzedaży to strasznie obszerne sformułowanie. Oczywiście w wielkiej masie różnolitej wytwórczości, w ilości wszelkiego rodzaju usług zawsze zdarzą się te pojedyncze, które szybko się sprzedadzą, bez wykorzystywania wyjątkowo wyrafinowanych rozwiązań ich prezentowania. Mnóstwo jednak z nich, w celu zyskania wielkich miejsc sprzedaży wymaga odpowiedniego, dobrze zorganizowanego marketingu. Także wsparcie sprzedaży jest już wytworem samym w sobie.

wsparcie sprzedaży

Tak, bowiem dziś produktem określamy wszyściutko, co można sprzedać, nie tylko i wyłącznie wytwory przemysłu czy rolnictwa. W dobrze zaaranżowanym rynku zachodnim, w którym rządził wiecznie kapitalizm, a gospodarka wolnorynkowa była czymś normalnym, „reklama dźwignią handlu” hasło to istniało od zawsze. Istnienie mniejszych czy też wielkich agencji promocyjnych bywa normalnym rezultatem, wynikającym z potrzeb tworzenia efektywnych akcji promocyjnych. Wyłącznie doświadczeni eksperci od marketingu są w stanie skutecznie wspomagać sprzedawanie przez opracowywanie najefektywniejszych strategii promocyjnych. Naturalnie odpowiednia reklama wymaga kosztów, jednak opłaca się w dwójnasób. Reklama i marketing to najlepsze wsparcie sprzedaży.