Polubienia na Facebooku – czy są miarodajne?

Bielamowicz   13 września 2018   Możliwość komentowania Polubienia na Facebooku – czy są miarodajne? została wyłączona

W latach dziewięćdziesiątych dosyć trudno było w sposób rozsądny i wymierny ustalić rzeczywistą wartość firmy, której sfera działania obejmowała szeroko pojmowane media. Szczególnie utrudnione zadanie mieli wszyscy reklamodawcy, których pole działania było ograniczone w zasadzie wyłącznie do bardzo drogich reklam w telewizji, ewentualnie w radiu lub w lokalnych gazetach. Pierwsza i druga dekada kolejnego tysiąclecia zmieniły jednakże ten niezbyt korzystny standard i dzisiaj śmiało możemy powiedzieć, że istnieje prosty, wymierny i dostępny dla każdego sposób sprawdzenia, czy firma jest popularna.
	polskie lajki facebook

Wystarczy bowiem zajrzeć na jej stronę na Facebooku, by sprawdzić popularność danej marki. Lokalna firma z kilkoma tysiącami „lajków” to już dosyć poważny gracz w swojej okolicy, ale taką o ogólnopolskim zasięgu z kilkunastoma tysiącami można co najwyżej określić mianem płotki wśród rekinów internetowego marketingu. Nakreśla to dosyć sensowny obraz firmy w oczach konsumentów.

Inna sprawa, że taki standard sprzyja osobom, które lubią naginać fakty i uciekać się do oszustw. Przekrętom jest stosunkowo łatwo zapobiec – najczęściej wystarczy po prostu spojrzeć na liczbę ogólnych polubień danej strony, a następnie te dane skonfrontować ze średnią liczbą polubień udostępnianych przez administratora strony postów. Jeśli te liczby drastycznie się od siebie różnią, znaczy to mniej więcej tyle, że właściciel fanpage’a próbuje grać nieczysto i swoje polubienia po prostu kupił. Takie podejrzenie naprawdę nietrudno jest skonfrontować z rzeczywistością – wystarczy przejrzeć imienną listę osób, które stronę polubiły. Fałszywe konta są najczęściej zarejestrowane na nazwiska dosyć egzotyczne, na przykład arabskie lub azjatyckie. Im więcej takich wśród lajkujących, tym większa szansa, że właściciel strony jest oszustem. Z tego względu wpisywanie haseł w Google takich jak „polskie lajki facebook allegro” i inne takie będzie posunięciem, które w ogólnym rozrachunku nie przyniesie wielkiej korzyści.